فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: عقیدتی سیاسی نماد اسلام‌خواهی و میهن‌دوستی است که باید در کنار سیاست قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۴۷۶۸۶
|
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بدنه انقلابی ارتش با حضرت امام خمینی «ره» ارتباط خوبی داشتند و با تلاش همین نیروها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شد.

 وی افزود: وجود نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در چارچوب یک نظام مکتبی، برای حفظ مجموعه لازم و ضروری است.

 معصومی بیان کرد: عقیدتی سیاسی نماد اسلام‌خواهی و میهن‌دوستی است که باید در کنار سیاست قرار گیرد. این دو عنصر همواره در کنار یکدیگر موفق برای نابودی فتنه دشمنان نظام مقدس اسلامی هستند.

 وی اهمیت وجود عقیدتی سیاسی در مجموعه ارتش را ضروری دانست و توضیح داد: این مجموعه پاک، باید همچنان پاک بماند و نیروهای ارتش به‌واسطه وجود عقیدتی سیاسی باید خودسازی لازم را انجام دهند و همانند شهید صیاد شیرازی به قله‌های خودسازی برسند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق خاطرنشان کرد: این وظیفه مهم، به آمادگی هر چه بیشتر نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات ناهمگون سخت و نرم دشمن کمک فراوانی کرده و در حال حاضر نیز فعالیت‌های مختلفی برای انجام این مأموریت ذاتی نهاد عقیدتی سیاسی در حال اجراست.

وی به تعلیم‌وتربیت دینی به‌عنوان فلسفه دیگر وجودی این نهاد اشاره کرد و گفت: کارکنان عقیدتی سیاسی، در هرکجای این کشور که خدمت می‌کنند، برای تعلیم‌وتربیت دینی و فعالیت‌های فرهنگی برای تعالی معنویت و ولایت‌مداری و همچنین صیانت از هویت مکتبی و انقلابی ارتش و سازمان‌های وابسته شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

معصومی تأکید کرد: بررسی وضعیت فرهنگی و آموزشی ارتش و شناسایی فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات فرهنگی، اعتقادی و سیاسی و اخلاقی کارکنان در سطوح مختلف به این دلیل انجام می‌شود که برای بهبود فعالیت‌های کل ارتش، برنامه‌ریزی مناسب صورت پذیرد و کمک به تهیه و تدوین اهداف کلان ارتش در راستای سیاست‌های راهبردی نظام و طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن از دیگر مأموریت‌های سازمان عقیدتی سیاسی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها